{short description of image}

Ur instruktionsboken

En rasande Kung K. Rool satt på tronen och blängde på sina förskräckta generaler, bossarna för den väldiga Kremlingarmen.

" Jaha ? Jag väntar fortfarande på svaret !"

Den här gången kunde han omöjligt misslyckats, trodde han. Men precis som så många gånger förr hade han underskattar den monumentala dumheten hos sina underhuggare. Den invecklade planen hade tagit år att förbereda, men nu låg hans märkliga skapelse orörlig utanför kusten vid det allra första målet, som var Kong ön. Men allt kanske ändå inte var förlorat .......

" Starta Blast-O-Matic. Målet är kongön. Öppna eld när ni är klara !"

Men istället för en öronbedövande explosion hördes ett ynkligt snyftande.

"J-jag är s-så ledsen, ers majestät ! Men tyvärr är Blast-O-Maticen inte riktigt färdig..."

K. Rool vände sig långsamt mot den vitrockade tekniker som avslöjat den dåliga nyheten och sedan började kungen plötsligt att gråta "Det är helt enkelt inte rättvist, snyftade han. Den här gången trodde jag faktiskt att jag skulle vinna."

Klump vaggade fram och lade en tröstande arm runt sin bedrövade ledare.

"Bli inte så upprörd ers majestät. Vi ska ge oss iväg och kidnappa de där elaka kongarna åt er. Sedan ska vi lägga beslag på deras bananer som vanligt så att de får fullt upp med att samla ihop dem om nu några kongs skulle våga sig efter oss, istället för att förstöra era fantastiska planer."

När kung K. Rool såg generalerna ge sig iväg, torkade han bort sina krokodiltårar och började skratta. Hans lilla skådespeleri hade fungerat och nu var det snart slut på de där löjliga kongs. Han blängde på sin oförstående tekniker.

" Jaha ? Och vad väntar du på ? Sätt igång och atbeta med Blast-O-Maticen, jag har en ö att förstöra !"