{short description of image}

Det är ett väldigt stort spel med mycket att hitta. Samanlagt finns det åtta "världar, banor" som man ska besöka, i varje bana finns det 100 bananer per varje karaktär, 1 blueprint per karaktär, 5 guldbananer per karaktär och tonvis med utmaningar och fiender. Det fina är att det inte bara är att springa in och sen ut i en bana utan man måste ta vara på allt man hittar, man måste ha ett visst antal gulbananer för att komma vidare o.s.v. I det här spelet får man också användning för sina bananer och för att komma vidare måste man ha bossnycklar och bossnycklar kan du bara få om du besegrar bossar, och du kan bara komma in till en boss om du har ett visst antal bananer, så utmaningen är det absolut inget fel på. Avslutningsvis är det ett suveränt spel som håller väldigt länge, om du inte har det köp det för det är det verkligen värt.

Om du vill veta mer om spelet finns kanske svar på dina frågor på FaQ avdelningen.

Spelet kommer från Rareware, som är ett av de mest seriösa spelföretag som finns, och man får garanterat valuta för pengarna, support och annat kan du hitta om du blir medlem i Club Nintendo (kolla förstasidan). Spelet kräver däremot Expansion pak för att kunna spelas, men det kan du få med när du köper Donkey Kong. Man kan vara 1-4 deltagare i spelet, i multiplay mode ska man skjuta ner varann, eller vara kvar på banan en viss tid (observera att man kan först pela multiplay när man har räddat en kong)

{short description of image}{short description of image}

Om du har frågor kring spelet malia mig då på gamemaster86@swipnet.se så ska jag svara så gott jag kan !